ДП "Антонов"
Історія



31 травня 1946 Постановою ЦК ВКП(б) і Ради Міністрів СРСР затверджене рішення колегії МАП про створення Дослідного Конструкторського Бюро (ДКБ-153) на Новосибірськом авіаційному заводі й про призначення Антонова Олега Костянтиновича Головним конструктором. Цією же постановою ДКБ було дане завдання на створення сільськогосподарського літака СХ-1 (Ан-2), перший політ якого відбувся 31 серпня 1947 року. Крім цієї машини і її модифікацій, у Новосибірську були створені й побудовані на дослідному виробництві малою серією планери А-9 і А-10.
Улітку 1952 р. ДКБ переїжджає в Київ. Тут О.К.Антонову практично заново довелося формувати колектив конструкторського бюро. Наприкінці 1953 р. підприємство одержало складне завдання зі створення військово-транспортного літака із двома турбогвинтовими двигунами. Для виконання такого завдання не вистачало фахівців, приміщень, устаткування. На початку 1954 р. колектив прийняв першу групу випускників Харківського авіаційного інституту, а також поповнився авіаційними фахівцями з Києва, Москви, Ленінграда й інших міст. Завдання було виконано — літак Ан-8 злетів 11 лютого 1956 року.

До розробки літаків Ан-10 і Ан-12 ДКБ приступило в 1955 році. 7 березня 1957 року почалися літні випробування пасажирського Ан-10, а 16 грудня того ж року на Іркутському авіаційному заводі виконав перший політ транспортний Ан-12. В 1962 році творцям Ан-12 була присуджена Ленінська премія, а Олегу Костянтиновичу присвоєне звання Генерального конструктора. 
Одночасно зі створенням літаків Ан-8, Ан-10 і Ан-12 ДКБ створює серію суцільнометалевих планерів А-11, А-13, А-15 і мотопланер А-13М. В 1956 році за завданням Уряду СРСР колектив приступився до створення літака Ан-14, згодом любовно названого «Бджілкою». 
Перший політ на Ан-14 був виконаний 14 березня 1958 року. Серійно літак будувався на Арсен'ївському авіаційному заводі.


В 1959 році почалося будівництво в селищі Гостомель під Києвом бази для літних випробувань і доведення літаків. За 30 років тут був створений комплекс, за оснащенням й можливостями порівнянний із провідними літними центрами європейських держав.

У період 1957-1959 створений пасажирський літак Ан-24 , що вперше злетів 20 жовтня 1959 року. У наступні десятиліття на цьому літаку виконувалося до 30% пасажирських перевезень у Радянському Союзі. Ця винятково успішна машина послужила базою для таких літаків, як транспортний Ан-26 , аэрографичний Ан-30, призначений для високогірних аеродромів Ан-32 і інших. Наприкінці 1960 року ДКБ приступилося до розробки літака Ан-22 «Антей» — першого у світі широкофюзеляжного літака, чим зробили новий крок в авіабудуванні. Ан-22 за своїми розмірами перевершував усе, що робилося до того часу в авіації й вимагав проведення великого обсягу експериментальних робіт і рішення цілого ряду конструкторських і технологічних проблем. Перший політ «Антея» відбувся 27 лютого 1965 року. Його серійне виробництво здійснювалося на Ташкентському авіаційному заводі.

Розвиваючи ідеї, закладені при створенні Ан-14, на початку 1970-х рр., колектив підприємства спроектував і побудував багатоцільовий літак Ан-28, що вміщає 17 пасажирів. Його перший політ відбувся 29 січня 1973 року. Літак серійно вироблявся в м. Мелец (Польща). В 1970-х рр. колектив ДКБ О.К.Антонова перемкнувся на створення транспортних літаків із двоконтурними турбореактивними двигунами розробки ДКБ В.А.Лотарева. Першим літаком, оснащеним ТРДД, став транспортний Ан-72, що вперше піднявся в небо 31 серпня 1977 року. На його базі 
був розроблений літак Ан-74 для експлуатації в умовах Крайньої Півночі, що вперше злетів 29 вересня 1983 року. Серійне виробництво Ан-72 і Ан-74 було розгорнуто на Харківському Державному Авіаційному Виробничому Підприємстві (ХДАВП). У свою чергу, Ан-74 став основою цілого сімейства літаків різного призначення, у тому числі конвертованих, адміністративних, санітарних і пасажирських.
В 1976 році спеціально для умов високогір'я й жаркого клімату був створений транспортний літак Ан-32 як нова модифікація серійного Ан-26. Ці машини придбали популярність серед експлуатантів, особливо в Індії, країнах Латинської Америки й Африки. До створення важкого далекого транспортного літака Ан-124 «Руслан» колектив приступився в 1971 році, а в 1982 році ця машина вперше піднялася в повітря. У будівлі дослідних зразків брали участь Київський, Ташкентський, Ул'янівський авіаційні заводи. Для комерційних вантажних перевезень на базі літака Ан-124 створений і сертифікований цивільний варіант Ан-124-100.

4 квітня 1984 року помер Олег Костянтинович Антонов. 19 листопада підприємству присвоєне ім'я О.К. Антонова.

15 травня 1984 року Генеральним конструктором призначений Петро Васильович Балабуєв. Підприємство приступилося до створення універсального надважкого транспортного літака Ан-225 «Мрія», призначеного для транспортування великогабаритних виробів у зібраному виді загальною масою до 250 тонн, у тому числі й орбітальний корабель ракетно-космічної системи «Енергія-Буран». Ан-225 був спроектований і побудований за 3 роки. У грудні 1988 року він зробив перший політ. У травні 1989 року виконані польоти з «Бураном» на Байконурі, а в червні літак з «Бураном» взяв участь в авіаційному салоні в Ле Бурже. У цей час Ан-225 виконує комерційні перевезення в складі авіатранспортного підрозділу АНТК ім. О.К.Антонова.

Сам цей підрозділ був створений в 1989 році, коли підприємство одержало дозвіл Уряду СРСР на виконання комерційних міжнародних перевезень на літаках Ан-124. Сьогодні транспортний підрозділ, відомий як авіакомпанія «Авіалінії Антонова», одержав статус національного вантажного перевізника України. Екіпажі й літаки авіакомпанії виконують польоти на всі континенти планети.
Слідом за створенням Ан-225 колектив приступився до розробки середнього транспортного літака короткого зльоту й посадки Ан-70. Його транспортні можливості дозволяють доставляти на короткі необладнані ґрунтові посадкові площадки майже всю армійську техніку й озброєння, а також великогабаритну цивільну техніку й засоби транспорту загальною масою до 47 тонн. Спеціально для цього літака в ЗМКБ «Прогрес» уперше у світі створений гвинтовентиляторний двигун Д-27 і в АТ «Аеросила» — співвісний гвинтовентилятор СВ-27, що забезпечують зниження витрат палива в порівнянні із сучасними турбореактивними двигунами на 30%. Ан-70 втілює в собі кращі риси транспортних літаків, створених колективом за 50 років діяльності. Перший політ літака відбувся 16 грудня 1994 року.

В 1990-ті рр. був створений легкий багатоцільовий літак Ан-38, призначений для перевезення 27 пасажирів, пошти й вантажів загальною масою до 2500 кг на місцевих повітряних лініях. На літаку встановлені двигуни ТРЕ 331-14GR-801E виробництва компанії Allied-Signal (США) і повітряні гвинти Hartzell (США). 23 червня 1994 року на Новосибірському авіаційному виробничому об'єднанні ім. В.П.Чкалова відбувся перший політ цього літака. Там же розгорнуте серійне виробництво Ан-38-100 і Ан-38-200 (варіант із російськими двигунами ТВД-20).
З ряду технічних пропозицій, розроблених у колективі зі створення нових пасажирських і транспортних літаків, сьогодні побудований регіональний пасажирський турбогвинтовий літак Ан-140. Він розроблений для заміни на повітряних трасах ветерана Ан-24. Маючи близьку до Ан-24 пасажировмісність — 52 чоловік, Ан-140 значно перевершує його як за комфортом, так і за льотними характеристиками: за дальністю — на 75%, за швидкістю — на 20% і майже у два рази за паливною ефективністю. До того ж, в Ан-140, у порівнянні з Ан-24, потрібна довжина злітно-посадкової смуги коротша на 30%. Перший політ літака відбувся 17 вересня 1997 року. Серійне виробництво Ан-140 розгорнуте на ХГАВП, у Самарі на підприємстві " Авіакор — авіаційний завод" і на заводі HESA (м. Ісфахан, Іран), де перший серійний літак злетів 7 лютого 2001 року. Регулярні пасажирські перевезення на Ан-140 почалися в березні 2002 р.

У 2000-х рр. підприємство приступило до створення нового регіонального пасажирського літака Ан-148, який вперше піднявся в небо 17 грудня 2004. В 2010 році вперше піднявся в небо Ан-158 - модернізована версія Ан-148, з покращеними технічними та експлуатаційними характеристиками та підвищеною економічністю.

Концерн Антонов

Об'єднання українських авіапідприємств почалося з створення в 2005 році Державна літакобудівна корпорація "Націонельне об'єднання Антонов" в 2005 році. Однак його діяльність була неефективною.
Концерн «Авіація України» створено згідно з постановою Кабінету Міністрів N428 від 14 березня 2007 року. Таким чином, була ліквідована заснована в 2005 році Державна літакобудівна корпорація "Національне об'єднання «Антонов». Концентрація учасників ДАК «Авіація України» дозволена розпорядженням Кабміну N254-р від 3 травня 2008 року.

Склад ДАК "Антонов":
  • Державне підприємство "Київський авіаційний завод «АВІАНТ»
  • Державне підприємство «АНТК ім. О.К. Антонова»
  • Державне підприємство «Завод 410 цивільній авіації»
  • Харківське державне авіаційне виробниче підприємство
  • Авіакомпанія «Авіалінії Антонова»
Конструктор сайтів - uCoz